A hét, amikor meg sem álltam

A múlt előtti hetem nagyon mozgalmasan telt. Szinte alig voltam Leedsben. A hetet egy rövid kutatóúttal kezdtem. A yorki levéltárba látogattam el, ahol az OTDK (Országos Tudományos Diákköri Konferencia) dolgozatomhoz gyűjtöttem anyagot, majd sétálgattam a napsütötte városban. Ez volt a harmadik látogatásom Yorkban, és most volt először igazán jó idő. Néhány kép a napfényben úszó Yorkról:






A keddi napot korán keléssel indítottam, mivel 6:15-kor indult a buszom Cambrige-be, ahol Frani barátnőmet látogattam meg. Nagyon kedvesen várt a buszmegállóban, lepakoltuk a dolgaimat a lakásán, majd elvitt a gyönyörű King's College-ba. Ezt követően a szomszédos faluba, Grantchesterbe sétáltunk át egy kis sütire és teára a tündéri gyümölcsöskertben üzemelő Orchard Tea Gardenbe. Visszaérve Cambridge-be, áthaladtunk néhány parkon (rengeteg van belőlük) és a Cam folyó partján is sétálgattunk, megmutatta az egyetemváros néhány college-át. 


Ezen és a következő néhány képen a King's College gyönyörű épületei láthatók




A college kápolnája kívülről...

...és belülről


Puntingolók a Cam folyón

Az Orchard Tea Garden

A Jesus College híres paripája

Továbbra is a Jesus College

Lakóhajók a Cam folyón

A St. John's College

Kilátás a Sóhajok hídjáról

Visszatekintve a hídra

Ezek az épületek igazi Harry Potter hangulatot tükröznek
A turistáskodás után bepillantást nyerhettem a formalok világába, és még talárt is viselhettem. Ezeket az előkelő, többfogásos vacsorákat a college-ok a saját hallgatóiknak és az általuk hozott vendégeknek rendezik a hét megadott napjain. Mi a Jesus College formalján vettünk részt, ami nagyon családias hangulatban telt, ugyanis a vizsgaidőszak miatt nem voltak olyan sokan. A terem gyönyörű volt, az ételek érdekesek és finomak, a társaság pedig pompás. Nagyon előkelőnek éreztem magam.
A kellően bőséges vacsora, és az aznapi sok séta után aztán a lakásra visszaérve gyorsan álomba szenderültünk.

A formal menüje

Másnap a Trinity Colledge-ban kezdük a napot egy kis reggelivel. Ezután felfedeztük a College-t, majd puntingolni mentünk. Cambridge-ben igazi biznisz a túristák ide-oda szállítmányozása ezeken a ladikokon. Az evezős pedig út közben a látnivalókról is mesélt. Punting után a Trinity könyvtárába mentünk vissza, ahol többek között a Micimackó egyik eredeti kéziratát, Newton jegyzeteit és néhány nagyon furcsa tehénszerű lényeket ábrázoló absztrakt rajzot láthattunk. A kirándulásomat ebéddel zártuk, aztán Frani kikísért a buszhoz, ami kisebb-nagyobb késéssel ugyan, de visszahozott Leedsbe.

A Trinity College udvara

A Sóhajok hídjánál ismét
Csütörtökön aztán ismét korán indítottam a napot,mivel 6:05-kor indult a buszunk Birminghambe Valentinával. Kilenc óra fele értünk oda, mivel azonban a legtöbb dolog csak 10-kor nyit, ezért csak sétálgattunk a csatorna partján és a városközpontban.

Séta a csatorna partján



A könyvtár épülete kívülről...

...és belülről

A Bullring melletti St. Michael tempolom

A Bullring bevásárlóközpont
Tíz után aztán be tudtunk menni a Bullring bevásárlóközpont néhány boltjába, és a mellete lévő hatalmas piacra is. A boltok nézegetését követően a Birmingham múzeum és galériában töltöttünk el csaknem két órát. Nemcsak szépművészeti alkotásokat láthattunk, hanem egy Birmingham történetéről szóló kiállítást és távoli kultúrák kincseit is.

A múzeum és galéria 
Ezt a festményt az Eötvös Collegium angol műhelyeseinek ismernie kell 😜



A múzeum után megebédeltünk egy pubban, majd a Sea Life Center felé vettük az utunkat, ahol mindenféle csodálatos tengeri állattal találkoztunk. Túránkat végül a BBC birminghami látogatóközpontjában zártuk, ahol eredeti Doctor Who kellékek és Peeky Blinders jelmezek mellett mindenféle új digitális kütyüt láthattunk. Azt is kipróbálhattuk, milyen időjósnak lenni a TV-ben. Ha nem csütörtökön mentünk volna, akkor a stúdióban is körülnézhettünk volna, de sajnos csak ez a nap felelt meg mindkettőnknek. Bár a busz ezúttal is késett, mégis boldogan és élményekkel gazdagodva értünk vissza Leedsbe.
Pingvinek 
Tengeri csillagok



Igen, annyira lelkesek voltunk, hogy ezt a gyerekeknek szóló 4D-s filmet is megnéztük


Valentina a víz alatt

Ez egy lift a BBC-nél 😍

Egy dalek


A Tardis


Táncos jelmez az angol Szombat esti lázból

Peeky Blinders jelmezek


Ezennel végére is értem ennek az utazós bejegyzésnek. A hétégét ismét Skóciában tölöttem, és az itteni egyetem Outdoor Society-jével túráztam a skót felföldön. Hamarosan jelentkezem az ottani élményeimről. Addig is puszi mindenkinek!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések